JOULUN SANOMA: JOULUN TARKOITUS

Monet kristityt eivät ole ymmärtäneet joulun merkitystä. He eivät ole ymmärtäneet miksi Jeesus tuli maailmaan. Monet kristityt viettävät joulua kuin pakanat, tehden siitä maailmallisen juhlan, jossa syödään ja juodaan, on hauskanpitoa, joulupukki, seksuaalisyntiä, eikä ole mitään, mikä liittyisi Jumalan Valtakuntaan ja Jeesuksen tuomaan ihmiskunnan lunastamiseen.

Jotta voimme ymmärtää joulun merkityksen, meidän tulisi ymmärtää miksi Jeesus tuli maailmaan pelastamaan ihmiskunnan. Meidän tulee ymmärtää mitä tarkoittaa uskoa Häneen ja olla uudestisyntynyt vedestä ja hengestä. Jos et ymmärrä tätä, silloin joululla ei ole mitään merkitystä. Joulun tarkoitus on muistella, kuinka Jumala vapahti ihmisen ja lähetti Jeesuksen Nasaretilaisen.

Kun ihminen uudestisyntyy vedestä, se tarkoittaa lihan ristiinnaulitsemista, ja hengestä, joka tarkoittaa avata kommunikoinnin kanavan Jumalan kanssa, luodun syntisen maailman, jonka Hän tuli vapahtamaan ja Taivaan välillä. Tämä on se silta, jonka Jeesus rakensi syntisen ihmisen ja Pyhän Jumalan välille. Näet, että ristin työstä tuli hyvin keskeinen, ja siitä keskustelusta, joka Jeesuksella oli Nikodeemuksen kanssa. Nikodeemus kuvastaa seurakuntaa.

Olette seurakuntana kertoneet ihmisille, kuinka heidän tulisi puhua, käyttäytyä, elää, mutta onko sinulla itselläsi Jumalan Valtakuntaa ja sen perintöä? Jeesus sanoo seurakunnalle, että jos et ole uudestisyntynyt, joka tarkoittaa, että kuoletat vanhan minäsi, et voi nähdä Jumalan Valtakuntaa. Miksi? Koska vain vesikasteen kautta, ristin kasteen kautta, kun liha kuoletetaan ristillä, silloin hengellinen seurakunta voi syntyä, joka on Jumalan Karitsan hengellisen häiden arvoinen.

Monet kristityt ovat jatkaneet elämäänsä ymmärtämättä kunnolla, mitä tarkoittaa olla uudestisyntynyt ja Hengellä täyttynyt. Kun synnyt vedestä, silloin keskität ristin työn elämääsi. Silloin olet ristiinnaulinnut lihasi ja lihan synnilliset himot. (Jesaja 53: 1-12.)

Herra puhuu lihan ristiinnaulitsemisesta ja kuolettamisesta. Mitä tarkoittaa olla uudestisyntynyt kristitty? Miksi Jeesus sanoi, että sinun tulee syntyä vedestä ja hengestä? Mitä tarkoittaa vedestä syntyminen? Siinä pestään pois jotakin, se poistaa synnillisen lihan ja sen himot ja avaa kommunikoinnin kanavan luodun ja hengellisen maailman välille.

”38 Mutta sen jälkeen Joosef, arimatialainen, joka oli Jeesuksen opetuslapsi, vaikka salaa, juutalaisten pelosta, pyysi Pilatukselta saada ottaa Jeesuksen ruumiin; ja Pilatus myöntyi siihen. Niin hän tuli ja otti Jeesuksen ruumiin. 39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa. 40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata. 41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu. 42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä.” (Joh. 19)

Jos katsot Joosefia, joka tuli Nikodeemuksen kanssa ottamaan Jeesuksen vaurioituneen ruumiin pois, niin näet, että Joosef oli salainen opetuslasi aivan kuten Nikodeemus oli ollut. Hän oli tarkkaillut Jeesuksen palvelutyötä. Hän tuli juutalaisten neuvoston jäsen, mutta hän oli vakuuttunut, että tämä mies on rauhan lähettiläs, joka on tullut Jumalan lähettämänä Taivaasta.

Myös Joosef oli Jeesuksen opetuslapsi, joka oli vakuuttunut, että tämä mies on elävän Jumalan Poika. He olivat salaisia opetuslapsia. Nikodeemus tuli Jeesuksen luokse yöllä, se teko erotti hänet juutalaisesta neuvostosta. Tämä on se erottautuminen, jonka teidän tulisi seurakuntana tehdä, jotta voisitte kohdata Jeesuksen.

He poistivat Jeesuksen vaurioituneen ruumiin ristiltä ja voidellen häneen kitkerää mirhaa. Muistamme itämaan tietäjät, kun Jeesus syntyi seimessä. Se puhui jo silloin Jeesuksen tulevasta ristiinnaulitsemisesta, siinä miten he palvoivat Jeesusta Betlehemissä. He asettivat puhdistetun kullan Jeesus lapsen eteen Betlehemissä, kolme viisasta miestä. Tämä symboloi Jumalan puhtautta, jollaista elämää Jeesus tulisi elämään tässä maailmassa, Jumalan puhtautta ja pyhyyttä. Hän tulisi elämään kuin Messias, joka tuli lunastamaan ihmiskunnan synnillisestä maailmasta. Hän tulisi elämään puhdasta ja pyhää elämää.

He asettivat Hänen eteensä mirhaa, joka symboloi sitä puhdasta elämää, jota Messias tulisi elämään tässä maailmassa, jotta Hän voisi vapahtaa ihmiskunnan. Tämä puhtauden elämä, jota puhdistettu kulta symboloi, toisi mukanaan äärimmäistä kitkeryyttä, joka todistaisi syntiä vastaan mitä ihminen tekee, maailman syntejä vastaan.

Paholainen on suurin väärentämisen mestari. Se käyttää ihmisen ruumista myös hänen asumuksenaan. Kuitenkin Pyhä Henki lähetettiin Jumalan pyhien valittujen ruumiiseen ja seurakuntaan asumaan. Kun ylöstempaus tapahtuu, se tarkoittaa, että Pyhän Hengen pyhä asumus myös otetaan pois. Silloin myös Pyhä Henki otetaan pois ylöstempauksessa.

”18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. 19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? 20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.” (1. Kor. 6:18-20)

Kolme viisasta miestä, kun he tapasivat Jeesus lapsen Betlehemissä, he toivat hänelle kultaa. Se symboloi Jumalan pyhyyttä Jeesuksessa, pyhyyden ja vanhurskauden puhtautta, jollaista elämää Hän tulisi elämään maailmassa, kun Hän tuli lunastamaan syntisen ihmisen. Mirha oli sen elämän kitkeryys. Nyt Hän tuli todistamaan paholaista vastaan ja syntistä maailmaa vastaan, nyt ihmiskunta, jonka ruumiit paholainen on asuttanut, he tulisivat loukkaantumaan, kun Jeesus todistaisi syntiä vastaan, joten he taistelisivat Häntä vastaan katkerasti ristiinnauliten Hänet.

Tässä kitkerässä ristiinnaulitsemisessa ne suitsukkeet, jotka kolme viisasta miestä asettivat Jeesuksen eteen, kuvastavat kallisarvoista hyvää tuoksua, joka lähtisi Kristuksen vaurioituneesta ruumista ristillä Jumalan Valtakuntasaliin, täyttäen sen suloisella tuoksulla ristiltä, joten nyt Isä Jumala sovittaisi ihmisten synnit.

Tämä on se sanoma, josta Jeesus puhui Nikodeemukselle, kun Hän sanoi, ellei ihminen synny uudesti, Hän ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa, jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, Hän ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa. Vesikaste tappaa lihan ja hautaa sen Jeesuksessa Kristuksessa, luoden kommunikointikanavan, portaalin hengellisen Taivaan ja maailman välille, jotta nyt Pyhä Henki voi laskeutua seurakuntaan ja julistaa lapseutta. Tämä on minun poikani, minun lapseni, johon olen mielistynyt.

Kun he elävät nyt elämäänsä, niin heidän elämänsä tulee miellyttämään Jumalaa ja lopulta tämä seurakunnan todellisuus kuuluu Jumalan Valtakuntaan, julistaen lopulta, että tämä seurakunta, joka on vedestä syntynyt, Pyhällä Hengellä kastettu, on Ylöstempaus seurakunta, Kristuksen morsian.

Ei ole tilaa synnille. Tämä on se mikä on tärkeää ymmärtää tässä ajanjaksossa, kun kaikki juhlivat joulua, jotta voimme ymmärtää sen perustan, joka on Sanansaattaja, Messias, Jeesus Kristus Nasaretilainen, joka lähetettiin, Vapahtaja, Kristus. Nyt voit aloittaa uuden vaelluksen Jeesuksen Kristuksen kanssa tämän keskustelun pohjalta.

Lähde: www.jesusislordradio.info

Parannuksenteon ja Pyhyyden palvelustyö

Hakulomake

Messias On Tulossa

Profeetta Dr Owuor suomeksi tulkattu (mp3)

Kirjallisia HERRAN Sanomia