
Kristuksen Luonteen paljastaminen
Kun HERRA esitteli nuo kaksi kultaista loisteliasta Vihkisormusta Taivaalla, niin HÄN totisesti puhui paljon tämän päivän Kristuksen seurakunnalle. Avainominaisuus, joka on tullut määrittelemään noiden kahden upean Vihkisormuksen kertomusta, on JUMALAN erinomainen täydellisyys, jota nuo Sormukset Taivaalta heijastavat koko tunnettuun laajaan maailmaan. Se VIRHEETTÖMYYS, jolla ne on suunniteltu, tehty ja esitelty puhuu voimallisesti HERRAN VIRHEETTÖMYYDESTÄ! Vaikka niiden Taivaalla näkymisen mahtavan merkityksen kuvaileminen on saattanut olla ihmeellinen hanke, niin sen hengellisen merkityksen purkamisesta, jota ne kohdistavat seurakuntaan, on tullut kuitenkin kriittisin, uhkarohkea yritys. Ainoastaan tästä syystä, ymmärrän nyt hyvin, miksi olen useana ajankohtana viettänyt merkityksellisen pitkän aikaa niiden suunnittelun hienoissa yksityiskohdissa, mukaan lukien niiden ulkopintojen elegantin viimeistelyn ja niiden sisä-aukeaman kiillotetun viimeistelyn. Täyteläisiä kultahiukkasia siroteltuina niiden pinnoille luomaan runsas tekstuuri, ei mikään tässä maailmassa voi kilpailla JUMALAN loisteliaan rikkauden kanssa tässä Taivaallisessa näytöksessä. Kiehtovinta on kuitenkin ollut se tosiasia, että nuo loisteliaat Taivaalliset Sormukset ovat täysin yhdenmukaiset ja totisesti peilikuvia toisistaan, tavalla, joka voi ainoastaan osoittaa JUMALAN täydellisyyttä. Varsinkin, kun HERRA on nyt ikuisesti paljastanut, että yksi näistä arvokkaista Sormuksista kuuluu seurakunnalle ja toinen KRISTUKSELLE MESSIAALLE. Toisin sanoen, HERRA käyttää tätä Taivaallista joukkoa vakuuttamaan, että kun ylöstempauksen päivä tulee, niin seurakunta ja MESSIAS tulevat pitämään samankaltaista liiton Sormusta JUMALAN hää-illallisella (Ilm. 19:9). Ei voi olla parempaa tapaa tehdä yhteenvetoa siitä Taivaallisesta erinomaisuudesta, joka koristi noita Taivaalla olevia Sormuksia, kuin sanoa, että ne esittelivät todellisen maalauksen siitä mitä HERRA tarkoitti, kun HÄN sanoi, että KRISTUKSEN morsian tulisi olemaan ilman tahraa. Kuitenkin, paras tapa määritellä JUMALAN erinomainen täydellisyys, jota tuo ”ilman tahraa” osoittaa, ei ole mikään muu, kuin tuo Raamatullisesti vaalittu uudenlainen sananparreksi tullut sana, joka tunnetaan moitteettomuutena. Vanhassa Testamentissa tätä moitteettomuuden hyvettä käytettiin aina, koskien virheettömiä eläimiä, joita säännöllisesti uhrattiin pyhinä uhreina HERRALLE JUMALALLE. Se oli ominaisuus, jota usein käytettiin määrittelemään uhrieläimiä, jotka täyttivät arvokkaan uhrin kriteerit HERRAN edessä, sen tosiasian takia, että ne olivat ilman minkäänlaista tahraa. Sen tähden, tässä kontekstissa tehdään Raamatullinen viittaus, koskien moitteettomuutta uhrina HERRALLE sekä vielä enemmän koskien sen kaltaisen uhrin ominaisuutta. Henkilökohtaisena havaintona, tämä moitteettomuus, jota Vihkisormukset heijastavat seurakunnalle ehdottomasti viittaavat siihen korkea-arvoisempaan uhriin, jonka uskovien tulee uhrata palvonnassaan JUMALALLE KAIKKIVALTIAALLE. Samalla tavoin, HERRA käyttää nyt sitä virheettömyyttä, jota nuo Vihkisormukset Taivaalla kampanjoivat, määrittelemään sen uhrin, jota HÄN vaatii KRISTUKSEN Seurakunnalta, joka pyrkii ylöstempaukseen. HERRA odottaa aina, että kristitty uskova esittää arvokkaan uhrin, joka on virheetön ja tahraton. Vanhassa Testamentissa, kun Israelia vaadittiin uhraamaan HERRALLE, niin sen kaltainen uhri odotettiin valmistettavan arvokkaasti ja asetettavan JUMALAN Ilmestysmajan sisäänkäynnin luo ennen heidän sisälle astumistansa. Tällä tavoin israelilaiset ensi kerran sovitettiin HERRAN kanssa, ennen kuin he uskaltautuivat astua Hänen pyhään Läsnäoloonsa. Täten voidaan määrittää, että myös kristittyjen uskovien tulee tänä päivänä kohdata tämä monumentaalinen vaatimus ensin esitellä pyhä uhri HERRALLE, ennen kuin he pääsevät sisälle HÄNEN pyhään Valtakuntaansa. Tästä on tullut aikamme suurin mittapuu sisäänpääsylle seurakunnan ylöstempaukseen. Täten on välttämätöntä, että kun tämän päivän kristityt esittävät palvontansa uhrin HERRALLE, niin tuo uhrilahja on HERRAN hyväksymä.
Jos hänen uhrilahjansa on raavaspolttouhri, tuokoon virheettömän urospuolen; ilmestysmajan ovelle hän tuokoon sen, että Herran mielisuosio tulisi hänen osaksensa. (3. Moos. 1:3)
Kun Israel Vanhan Liiton aikana tarjosi uhriaan HERRALLE, niin tuon uhrilahjan seuraus oli usein rauha Israelin kansan ja heidän JUMALANSA välillä. Samalla tavalla Pyhä Henki sanoo, että sen pyhän palvonnan uhrin, jonka tämän päivän kristitty uskova antaa HERRALLE, odotetaan myöntävän pysyvän sovinnon seurakunnan ja JUMALAN KAIKKIVALTIAAN välillä (3. Moos. 3:1; 4. Moos. 6:14). Tämän kaltaisen pyhitetyn uhrilahjan tulee olla täysin saastumaton, jotta se olisi mieluisa HERRALLE (3. Moos. 3:6). Kun uhrilahjoja uhrattiin Vanhan Testamentin aikana, niin ainoastaan tahrattomat eläimet olivat uhraamisen arvoisia HERRALLE, ja tuon uhrin mittapuun johdosta virheellisen eläimen uhrausta pidettiin vakavana Raamatun lain rikkomisena. Se myös katsottiin kauheimmaksi julkean epäkunnioituksen teoksi HERRAN edessä.
Ja kun te [papit] tuotte uhriksi sokean eläimen, niin se muka ei ole paha! Ja kun tuotte ontuvan ja sairaan, niin se muka ei ole paha! Vie se maaherrallesi: mielistyykö hän sinuun, ja onko hän sinulle suosiollinen? sanoo Herra Sebaot. (Malakia 1:8)
Tästä uhrilahjan antamisen näkökulmasta, nuo vihkisormukset, jotka HERRA näytti Taivaalla 1. marraskuuta 2006, sen mukaisesti esittelevät JUMALAN moraalisen täydellisyyden käsitteen jokaisen kristityn henkilökohtaisella tasolla. Huomioon ottaen se puhtaus, jota Vihkisormukset pitivät sisällään tuossa näyssä, niin on mahdollista kuvitella juuri kuinka hienointa niiden puhdistus-prosessin on täytynyt olla! Tänä päivänä kulta arvioidaan tarkasti perustuen siihen täsmälliseen puhdistus-prosessin, jonka se on läpikäynyt, ja näin ollen, karaatti-arvo määrätään sen mukaisesti. Jos näiden Taivaalla näkyvien Vihkisormusten virheettömän valmistuksen ja esittelyn oli tarkoitus välittää Sanomaa tämän päivän seurakunnalle, niin silloin sen kaltainen Sanoma ei poikkea JUMALAN vakavista vaatimuksista, joiden mukaan seurakunnan tulee vastaavasti valmistaa itsensä virheettömästi ylöstempaukseen. HERRA pääasiallisesti sanoo, että se tulee olemaan päivä, jona seurakunta tulee pitämään sormessaan toista näistä arvokkaista eleganteista Vihkisormuksista. Tämä on se henkilökohtainen kuva, jota nuo Vihkisormukset heijastavat tämän päivän seurakunnalle tavoitella moitteettomuutta kävellessään matkalla HERRAN kanssa. Tässä näyssä voimme selvästi nähdä, että HERRA tänä päivänä hartaasti halajaa moitteetonta seurakuntaa, jota ei voida syyttää yhdestäkään vääryydestä ihmisen ja Taivaan edessä (Psalmi 15:2). Tästä syystä Pyhä Henki tulee seurakuntaan muuttaakseen uskovan tahrattomaksi, virheettömäksi ja saastumattomaksi. HERRA kuitenkin hyödyntää tätä näkyä alleviivatakseen vakavasti tämän päivän seurakunnalle, että jos se epäonnistuu uhraamaan virheettömän uhrin, niin se epäilemättä merkitsee räikeää halveksuntaa HÄNEN nimeään kohtaan.
Moitteettomuus Uudessa Testamentissa
Moraalisen moitteettomuuden hyvettä korotetaan edelleen Uudessa Testamentissa ja käytetään melkein ainoastaan ominaisuutena, joka määrittää HERRAN Kristuksen Jeesuksen. Toisin kuin Vanhassa Testamentissa, moitteettomuuden uhraamisen näkökulmaa seurakunnassa käytetään kuvaamaan sitä työtä, jonka HERRAMME Jeesus Ristillä täytti, lunastaakseen ihmiskunnan. Tästä syystä MESSIASTA Kristusta Jeesusta kuvaillaan Raamatussa virheettömäksi ja tahrattomaksi Karitsaksi.
vaan [teidät on ostettu] Kristuksen (Messiaan) kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman [uhri-] karitsan, (1 Piet. 1:19)
Se silmiinpistävä samankaltaisuus, jota nuo kaksi Vihkisormusta Taivaalla osoittavat on totisesti hyvin tärkeä opetus HERRAN vanhurskaudesta, jota myös seurakunnan vaaditaan pitävän yllään tuona ylöstempauksen päivänä. HERRA pohjimmiltaan sanoo, että seurakunnan tulee imitoida MESSIASTA Kristusta Jeesusta, joka ikuisen Pyhän Hengen kautta uhrasi ITSENSÄ Ristillä JUMALAN todellisena, moitteettomana uhrina. Tuo uhraus Ristillä ei kuitenkaan olisi ollut mahdollista, ellei HERRA olisi ollut tahraton ja ilman syntiä (Hepr. 9:14). Juuri tämä Kristuksen moitteeton ominaisuus on se, jonka tulisi näkyä HÄNEN jatkuvana työnään seurakunnan Ylimmäisenä Pappina, joka täyttää kaikki vaatimukset päästä sisälle kaikkein Pyhimpään. Yksi HÄNEN VERENSÄ ansioista oli se, että Ylimmäisenä Pappina HERRA Jeesus astui sisälle Kaikkein Pyhimpään uhratakseen uhrilahjansa kerran kaikkien edestä, koska HÄN oli virheetön Karitsa. Tämä on moitteettomuuden ikuinen arvo ja se aikaansaa sinussa iankaikkisuutta. Tämä ikuinen arvo välittää sinuun iankaikkisuuden HÄNEN kanssaan, eikä sinussa silloin ole enää moitetta eikä syytöstä. Kristus havaittiin näin ollen arvolliseksi ja pyhäksi sen moitteettoman puhtauden johdosta, joka erotti HÄNET synnistä. Tämä Kristuksen moitteeton ominaisuus on se, joka korottaa HÄNET koko luomakunnan yläpuolelle ja Taivaiden yläpuolelle (Hepr. 7:26). Liittyen tähän moitteettomuuden ominaisuuteen, seurakuntaa vaaditaan noudattamaan Kristuksen kaltaista moraalista luonteenlaatua, joka sopii siihen pelastukseen, jonka hän vastaanotti moitteettoman VEREN kautta Ristiltä. Tämä johtuu siitä, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat JUMALAN KIRKKAUTTA vailla, ja näin ollen ovat syytösten arvoisia HERRAN edessä (Room. 3:23). Kristityn uskovan moitteeton luonteenlaatu on kuitenkin JUMALAN tarkoitus, HÄNEN joka jo ennen maailman luomista on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia, Kristuksesta osallisina. Tämä moitteettomuus on ominaisuus, jota nuo kaksi Vihkisormusta Taivaalla ovat jatkaneet julistamaan, ei ainoastaan seurakunnalle, vaan myös koko ihmiskunnalle. Vahvistaen tuota Vihkisormusten puhdistamista saavuttaakseen niin loisteliaan säihkeen kuin mitä todistin tuossa näyssä, niin HERRAN on täytynyt painottaa Kristuksen seurankunnan tarvetta yhtä lailla läpikäydä tarkka puhdistuksen prosessi. Pala kultaa, jossa ei ole ainoatakaan tahraa epäpuhdasta metallia todella on moitteetonta kultaa.
Niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, (Efe. 1:4)
Tämä merkitsee automaattisesti sitä, että Kristuksen Jeesuksen armo ja uhraus, jonka HÄN antoi seurakunnan edestä, olivat sen kaltaisia, että HÄN saattoi esitellä seurakunnan EDESSÄÄN ilman tahraa, ryppyä tai mitään muuta virhettä, pyhänä ja moitteettomana (Efe. 5:27). Moitteettomuus, josta tässä puhumme, ei ole luonteenlaatu, jonka seurakunta voisi ansaita itselleen millään henkilökohtaisilla ansiollaan, vaan se on MESSIAAN Kristuksen Jeesuksen hirvittävän kuoleman sekä ylösnousemuksen ansiota. Tämän takia HERRA käyttää tuot näkyä Vihkisormuksista Taivaalla muistuttamaan tämän päivän seurakuntaa siitä, että se ei voi selviytyä ilman moitteettomuutta, koska tuo ominaisuus on täysin sisällytetty standardina ylöstempaukselle. Se näin ollen kutsuu seurakuntaa kiinnittämään huomion siihen tosiasiaan, että jokaisen totisen kristityn tulee pyrkiä tekemään kaikkensa heidän vallassaan, ei ainoastaan saavuttaakseen, vaan myös mustasukkaisesti vartioidakseen ja ylläpitääkseen tätä ikuista moitteettomuuden hyvettä. Vielä enemmän sen takia, koska Kristus Jeesus ansaitsi seurakunnalle tuon Taivaallisen mittapuun Golgatan ristillä (Kol. 1:22). Voin vain ihmetellä miksi tämän päivän Pastorit eivät ole vielä heränneet tajuamaan sitä, että heidän tulee rakentaa moitteeton seurakunta, jotta he tulisivat näkemään JUMALAN Valtakunnan! Tämän kaltainen torkkuminen on tänä päivänä aiheuttanut Kristuksen Ruumiin elämään huolimattomassa pelastuksessa, joka ei ole kerännyt moitetta ainoastaan HERRALTA, vaan myös maailmalta. Kuitenkin kaiken tämän luopumuksen keskellä JUMALAN voima Pyhän Hengen kautta pyrkii aina suojelemaan uskovaiset, jotka tavoittelevat vanhurskautta, varmistaakseen, että heidät löydetään moitteettomina ja vapautettuina syytteestä tuona lopullisena ylöstempauksen päivänä (1. Kor. 1:8; Juud. 24). Näin ollen, HÄNEN armonsa ja voimansa kautta HERRA Jeesus on puhdistanut seurakunnan moitteettomaksi JUMALAN edessä, niin kauan kuin nuo Kristityt karttavat pahuutta ja tavoittelevat vanhurskautta aidossa parannuksenteossa. Todellisuudessa kaikki uskovat ovat kutsutut elämään sen kaltaisella tavalla, että he saavuttaisivat tämän uudenlaisen moitteettomuuden ikuisen luonteenlaadun. Tässä tapauksessa on siten ilmiselvää, että moitteettomuus on juuri se, joka heijastaa julkisen etiketin, joka suuresti ilmaisee heidän sisäistä moraalista luonteenlaatuaan. Toisin sanoen, heidän sukujuurensa ja imagonsa on heidän sisäisen moraalisen täydellisyytensä ulospäin näkyvä ilmaisu. Seurakunnan tänä päivänä menettämä kunnia pakanoiden silmien edessä on seurausta sen sisäisestä rappiotilasta, jota se on ilmaissut ja osoittanut ollen ulkoisesti syytöksen alaisena. Näin ollen, aivan kuten nuo HERRAN Taivaalla esittelemät puhtaat kultaiset Vihkisormukset eivät sisällä ainoatakaan epäpuhtauden hiukkasta, niin samoin jokaista kristittyä uskovaa kutsutaan kilvoittelemaan koko voimallaan, jotta heidät löydettäisiin virheettöminä, moitteettomina ja ilman tahraa tuona Sormusten päivänä (ylöstempaus; 2. Piet. 3:14). Kasvamalla ja lisääntymällä arvostelukyvyssä uskovat voivat silloin tietoisesti valita karttaa pahaa ja tulla puhtaiksi ja moitteettomiksi HERRAN silmien edessä. Tämä on paikkaansa pitävää sen avun johdosta, jota Pyhä Henki vaikuttaa niissä uskovissa, jotka pyrkivät saavuttamaan moitteettoman luonteenlaadun tässä sairaassa aikakaudessa, jota leimaa pimeän maailman hyväksikäyttävä pahuus (Fil. 1:10; Fil. 2:14-15). Vakavuus, jota tuo moraalinen säie välittää seurakunnalle nousee siitä tosiasiasta, että edellytys ylöstempaukseen pääsemiselle on tänä päivänä kiinnitetty siihen, koska se on todellinen määritys sille, että olet täysin nuhtelua ansaitsematon (1. Tim. 3:10). Kristityn moitteettomuus on täten jumalallinen ominaisuus, joka ei ainoastaan oikeuta meitä olemaan Kristuksen kaltaisia, vaan myös tarjoamaan HERRALLE mieluisa uhri päivittäisessä palvonnassamme (Hepr. 13:4). Tämän sanottuani, haluan jatkaa, että moitteettomuus totisesti on peilikuva uskovan moraalisesta täydellisyydestä, joka heijastuu hänen ympäristöönsä joka kerta kun hän kuvastaa JUMALAN armon muuttavaa voimaa hänen pelastuksessaan. Toisin sanoen, moitteeton asema on uskovan synnistä vapautumisen todellinen mitta (Psalmi 19:13). Kun seurakunta uudelleenohjaa suuntansa ja valitsee uhrata Kristuksen kaltaisen moitteettoman uhrin, niin sen tulee kuitenkin olla tietoinen siitä tosiasiasta, että Vanhassa Testamentissa virheellisen eläimen uhraamista pidettiin suorastaan pahimman tason jumalanpilkkana. Sitä kohdeltiin tämän kaltaisella suurella vakavuudella, koska sitä pidettiin röyhkeänä häpäisynä HERRAN edessä. Tästä syystä, kun me Kristityt uhraamme elämämme Ristin alttarilla, niin meidän tulee jatkuvasti olla hereillä sen tosiasian suhteen, että mikä hyvänsä pelastuksemme sekoitus synnin ja epäpuhtauden kanssa merkitsee räikeää armon väärinkäyttöä. Näin ollen, on siis halventavaa ymmärtää, että sydämesi todella voi uhrata tahrattoman, virheettömän, terveen urospuolisen eläimen, ja sitten mennä ja häväistä LUOJAN sen kaltaisen syntisen rappion kanssa, jota tänä päivänä uhrataan.
Ja kun te [papit] tuotte uhriksi sokean eläimen, niin se muka ei ole paha! Ja kun tuotte ontuvan ja sairaan, niin se muka ei ole paha! Vie se maaherrallesi: mielistyykö hän sinuun, ja onko hän sinulle suosiollinen? sanoo Herra Sebaot. (Malakia 1:8)
Tämä synti, josta Malakian kirja 1:8 kertoo, on juuri se synti, jota tämän päivän seurakunta on asettanut palvelukseen HERRAN edessä, ja näin uhraa tahratun eläimen uhrina HERRALLE, merkiten sitä, että seurakunta livistää antamasta HERRALLE HÄNELLE kuuluvaa kunnioitusta, ja sen sijaan syyllistyy kauheimpaan häpeälliseen tekoon; kunnioituksen puutteeseen, kunnioittavan pelon puutteeseen, JUMALAN Nimen halveksumiseen, HERRAN ylenkatsomiseen ja ensisijaisesti tarjoaa saastutettua ruokaa häpäisten HÄNEN Väkevän Nimensä. Yhteenvetona on näin ollen kriittisen tärkeää mainita, että HERRA käyttää noiden kahden Taivaalla näkyvän Vihkisormuksen virheettömyyttä ja täydellisyyttä julistamaan Pastoreille suurella Äänellä: ”Herätkää tänä hetkenä”, sillä HERRA haluaa paimenia, jotka ovat palvelustyössään Kristuksen kaltaisia. Tämän kaltainen moraalinen täydellisyys kertoo siten siitä, että HERRA etsii saarnastuolia joka kävelee lahjomattomasti, elää lahjomattomasti, kävelee moitteettomasti, elää moitteettomasti, tekee työtä vanhurskaasti, elää oikeutetusti, eikä sen seurauksena puhu eikä ajattele mitään muuta, kuin täydellistä Totuutta ja Pyhyyttä (Psalmi 15:2; Psalmi 18:23).